ÖĞRENME KONU TESTİ 1
1- Aşağıdakilerden hangisi, öğrenme ürünü bir davranış olarak gösterilemez?
A) Ali’nin 10 parmak daktilo kullanabilmesi
B) Bir köpeğin sahibinin terliklerini getirebilmesi
C) 3 aylık bir çocuğun emekleyebilmesi
D) Semih’in 10’dan geriye doğru 2’şerli olarak sayabilmesi
E) Hasan’ın kumandayı, düğmelerine bakmadan kullanabilmesi
2--
“Köpek” sözcüğünün bir çobanda, bir avcıda,bir poliste veya bekçide
canlandırdığı imajın birbirinden farklı olması beklenir.Burada algıyı
etkileyen hangi faktöre yer verilmiştir?
A-)Ortam B-)Meslek C-)Yetenekler
D-)Zeka E-)Dikkat
3- Aşağıdakilerden hangisi öğrenmenin kazandırdığı davranış değişikliklerinden değildir?
A)Öğrenme yeni bilgi ve davranışlar kazanmaktır.
B) Öğrenme,davranışlara yeni biçimler verebilmektir.
C)Öğrenme, davranışlarda meydana gelen kalıcı değişikliklerdir.
D)Öğrenme,uyarıcıya verilen ani ve istemsiz tepkidir.
E)Öğrenme,yeni beceriler edinmektir.
4- Aşağıdaki davranışların hangisinde öğrenmenin etkisi yoktur?
A) Zararı yüzünden sigarayı bırakmak
B)Yemekte bıçağı sağ,çatalı sol elde kullanmak.
C)Kapıyı vurmadan içeri girmemek
D)Aşırı ışıkta gözleri kısmak
E) Yaşça büyüklerin elini öpmek
5- ‘Çocuğa soyut kavramları kazandırmak için 11-12 yaşlarına gelmesini beklemek gerekir.’
Burada, öğrenmeye etki eden faktörlerden hangisinin önemi vurgulanmaktadır?
A)Öğrenilecek materyale duyulan ilgi
B)Öğrenilecek materyalin ihtiyacı karşılayıcılığı
C)Öğrenilecek materyalin anlamlılığı
D)Öğrenmede güdülenme
E)Öğrenmede olgunlaşma
6- İlköğrenime başlama yaşı bugün bile tartışma konusudur.
Bu tartışmalar öğrenmeye etki eden faktörlerden hangisinin önemini öncelikle vurgulamaktadır?
A)Olgunlaşma B)Dikkat C)Hatırlama
C)Motivasyon D)Yetenek
7- ‘Kırkından sonra saz çalınmaz’ atasözüne karşı çıkan bir eğitimci aşağıdaki yargılardan hangisine göre hareket etmiştir?
A)Öğrenmenin temelinde olgunlaşma vardır.
B)Öğrenme farklı gelişim aşamalarında farklı hızlarda gerçekleşir.
C)Öğrenme yalnızca okulla gerçekleşen bir süreç değildir.
D) Öğrenme yeni beceriler elde etme sürecidir.
E)Öğrenme yaşam boyu süren bir süreçtir.
8-
Öğrenme,yaşam deneyimleri ve eğitim yoluyla davranışlarda oluşan
değişikliklerdir.Ancak her davranış değişikliği öğrenme ile kazanılmaz.
Aşağıdakilerden hangisi öğrenme sonucu oluşan davranış değişikliklerindendir?
A)Çocuğun ağlaması
B) Atın engel atlaması
C) Civcivin yürümeye başlaması
D)Köpeğin kemik görünce salya salgılaması
E)Ördeğin yüzmesi
9-
Daha önce trafik kazası geçiren bir kişinin ani bir fren sesi duyunca
çok heyecanlanması aşağıdaki kavramlardan hangisine örnektir?
A) Pozitif transfer
B) Geriye Ket Vurma
C) Deneme-Yanılma
D) Şartlı Refleks
E) Operant Şartlanma
10-
Yanan bir çemberin içinden atlayan bir arslana ödül olarak et parçası
verilmesi aşağıdaki öğrenme kavramlarından hangisine karşılık gelir?
A) Şartlı tepki
B) Şartlı refleks
C) Operant koşullanma
D) Deneme-Yanılma yoluyla öğrenme
E) Kavrayış yoluyla öğrenme
11-
Kediye top oynaması öğretiliyor.Topu istenen yere her atışında da
ödüllendiriliyor.Böylece kedi ne zaman top görse ,ödül beklentisiyle
topu alıştırıldığından benzer bir yere atmaya çaba harcıyor.
Aşağıdakilerden hangisi kedide gerçekleştirilen bu öğrenme yolunu ifade eder?
A)Şartlı refleks
B) Vasıtalı şartlanma
C) Deneme-Yanılma
D) Farkına varmadan öğrenme
E) Modeli gözleme
12-
Programlı öğrenme yanlıları bu yöntemle, öğrencilerin daha çabuk
öğrendiğini, daha az sıkıntı çektiğini, daha sağlam ve daha tam bilgiler
edindiğini savunurken, programın karşısında olanlar eksikliklerini dile
getirirler.
Aşağıdakilerden hangisi bu eksikliklerden biridir?
A) Öğrenci doğru cevabı öğrenmeden dersi izleyemez.
B) Öğrenci belli bir zamanda az veya çok öğrenmede serbest bırakılmıştır.
C) Programlı öğrenmede geleneksel müfredat düzenlemesinin aksine
programı uzmanlar değil, bir bakıma öğrenciler belirlemektedir.
D) Konu, küçük ünitelere bölünmüştür, öğrenci bu üniteleri kolaylıkla cevaplandıracak durumdadır.
E) Daha somut bilgilere dayandığı için bazı soyut açıklamalar yapılamamaktadır.
13-
Bir anne ya da baba, çocuğuna sürekli “zenciler kötüdür” derse; çocuk
zencilerle herhangi bir ilişkiye girmeden zencileri kötü bulmaya başlar.
Diğer taraftan, televizyonda gösterilen filimlerde yılanla karşılaşan
yetişkinlerin dehşetle geri çekildiklerini gören çocuk da yılandan
korkmaya başlayabilir.
Yukarıdaki örneklerde genelde verilmek istenen nedir?
A) Klasik koşullanma nötr uyarıcı ile koşulsuz uyarıcı eşleştiği zaman gerçekleşir.
B) Kişi öyle yaşantılar geçirebilir ki, karşılaşacağı herhangi bir nötr uyarıcı korku koşullamasını açığa çıkarır.
C) Koşullu tepkilerin kazanılmasında insanın mutlaka bir koşullanma yaşantısından geçmesi gerekmiyebilir.
D) Koşullu davranımlar gözleyerek kazanılırlar.
E) Anne ve babalar çocuklarının korkmaması için iyi örnek olmalılar.
14-
Gittiği bir koyda çok balık tutan bir balıkçı sık sık o koya gider.
Ama, sonradan tekrar gittiği halde bir şey elde edemezse, artık o koya
gitmekten vazgeçer. Balıkçının bir süre sonra bir zamanlar çok balık
tuttuğu koya dönmesi aşağıdaki hangi kavramla açıklanabilir?
A) Koşullanmanın sönmesi
B) Koşullanmada ayırd etme
C) Transfer
D) Koşullanmanın genellenmesi
E) Kendiliğinden geri gelme
15- -“Bir çocuk pembe takımlı bir sofrada zevkli yemekler yemişse pembe renkli şeylere hoş duygular besleyecektir”
Bu durum öğrenme ile ilgili aşağıdaki hangi kavramla açıklanır?
A) Genelleme
B) Kendiliğinden geri gelme
C) Sönme
D) Ayırt etme
E) Klasik koşullama
15-
Bir buçuk yaşında ailesi ile Almanya’ya göç eden bir Türk çocuk,
Almanya’da doğup Türkçe bilmeyen arkadaşlarıyla Türkiye’ye geldiğinde,
arkadaşlarına göre Türkçeyi daha çabuk öğrenmiştir.
Bu durum aşağıdakilerden hangisine örnektir?
A) İleriye doğru ket vurma
B) Öğrenmede ayırt etme
C) Öğrenmede genelleme
D) Öğrenmede transfer
E) Öğrenmede pekiştirme
16- Aşağıdakilerden hangisi klasik koşullanma için söylenemez?
A) Klasik koşullanmada davranım tıpkı uyarıcı gibi belirlidir.
B) Klasik koşullanmada uyarıcı belirli bir olaydır, kısa süreli sunulur.
C) Klasik koşullanmada davranım genellikle tepkisel olarak yapılan ve doğuştan gelme bir davranımdır.
D) Klasik koşullanmada pekiştirme davranıma bağlıdır.
E) Klasik koşullanmada pekiştirme daima yapılır.
17-
Günlük hayatta çatal kaşıkla yemek yeme, konuşma, yazı yazma, araba
kullanma, bir müzik aleti çalma gibi beceriler kazanırız. Bütün bu
becerilerde, bireyin davranımları hızlı ve doğru olarak yapabilmesi için
alıştırma gereklidir.
Bu becerilerin hızlı ve doğru yapılmasını sağlayan öğrenme türü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Edimsel koşullama
B) Motor öğrenme
C) Bilişsel öğrenme
D) Klasik koşullama
E) Sözel öğrenme
18-
Bir öğrenci sınıfta öğretmenin anlattıklarını dinlerken, aynı zamanda
dersten sonra gitmeyi tasarladığı filmi de düşünürse, büyük bir
olasılıkla iyi bir öğrenme gerçekleştiremeyecektir.
Yukarıdaki anlatılana göre aşağıdaki hangi neden öğrencinin dersi öğrenememesinin gerçek nedenidir?
A) Anlatılan konu çok karmaşık haldedir.
B) Öğrenci derse hazırlıksız gelmiştir.
C) Dersin işlenişinde kullanılan yöntem yanlıştır.
D) Öğrenci dersi izleyecek düzeyde bilgiye sahip değildir.
E) Kişi tamamen uyanık değil ve bütün enerjisini yaptığı iş üzerinde yoğunlaştırmamıştır.
19- Tenis oynamayı bilen bir kimse, masa tenisi ve badmington oynamayı çabuk öğrenir.
Aşağıdakilerden hangisi bu çabuk öğrenmenin nedenidir?
A) Pozitif transfer
B) Negatif transfer
C) İleriye ketvurma
D) Geri ketvurma
E) Heyecan
20-
Fizik kuralları gereği; kızak kullanmada sağ ayağı ileri uzatmak kızağı
sola döndürürken planör kullanmada sağa döndürür. Bu nedenle, kızak
kullanmasını bilen bir kişi planör kullanmasını öğrenirken
zorlanmaktadır ve geç öğrenmektedir.
Aşağıdakilerden hangisi bunun nedenidir?
A) Pozitif transfer
B) İleriye ketvurma
C) Geri ketvurma
D) Negatif transfer
E) Heyecan
21-
İnsan daha önceden karşılaşmadığı yeni ve karmaşık durumlarda dikkate
değer ilişkileri çoğu zaman , içsel olarak bir anda öğrenebilmektedir.
Örneğin; bir geometri probleminin çözümünde bütün şekil incelendikten
sonra aniden parçalar arasında yeni bir ilişki sezilerek çözüm bulunur.
Buna göre ,öğrenmede hangi yolun önemi belirtilmektedir?
A)Deneme-yanılma B)Koşullanma
C)Genelleme D)Kavrayış
E)Örnek alma
22- Öğrenme, bilgi ve tecrübe yoluyla davranışlarda oluşan kalıcı değişikliklerdir.
Buna göre, aşağıdakilerden hangisi öğrenme değildir?
A)Sıcak bir odada bulunan kişinin terlemesi
B)Köpeğin, sahibini görünce yanına gelmesi
C)Bir av köpeğinin avda vurulan kuşu getirmesi
D)Bir kişinin suda boğulma tehlikesi geçiren arkadaşına suni solunum yapması
E)Bir ilkokul öğrencisinin çarpım tablosunu ezberlemesi
23-
Halk Eğitim Merkezi’nin açtığı kurslara katılan hanımlardan, daha önce
etamin işlemiş olanların, böyle bir faaliyette bulunmayanlara göre iğne
oyası ve nakışı daha çabuk öğrendikleri tespit edilmiştir.
Bu durum aşağıdakilerden hangisini örneklendirir?
A)Ket vurma B)İç güdü
C)Transfer D)Şartlanma
E)Olgunlaşma
24- Aşağıdakilerden hangisi bireysel farklar sonucu ortaya çıkan bir durum değildir?
A)Zeka B)Refleks C)Eğitim
D)Kişilik E)İlgi
25-
Karnının acıkması nedeni ile ağlayan bebeğe, biberonla mama
verildiğinde sustuğu görülmektedir. Bir başka zaman acıktığı için
ağladığı sırada sadece biberon gösterildiğinde bebek yine susmaktadır.
Oldukça sık karşılaşılan böyle bir öğrenmede koşullu uyarıcı aşağıdakilerden hangisidir?
A)Bebeğin acıkması
B)Mama verilmesi
C)Bebeğin susması
D)Biberonun gösterilmesi
E)Bebeğin ağlaması
26-
Belli bir problem durumu karşısında başvurulan herhangi bir davranış,
istenilen başarılı sonucu verirse çeşitli benzer hallerde tekrarlanır.
Psikolojide bu olaya ne ad verilir?
A)Sönme B)Kendiliğinden geri gelme
C)Şartlanma D)Genelleme
E)Ayırt etme
27- Aşağıdakilerden hangisi öğrenmeyi kolaylaştıran faktörlerden değildir?
A)Organizmanın motive olması
B)Konunun basitten zora doğru ele alınması
C)Konunun somut olması
D)Kişinin konuyu öğrenecek olgunluğa ulaşmış olması
E)Organizmanın aşırı heyecanlı olması
28-
Öğrenciler genellikle öğretmeni sevmediklerinde bu tepkilerini bir süre
sonra o öğretmenin dersine karşı da göstermeye başlar ve ‘Öğretmeni
sevilmeyen dersin kendisi de sevilmez’ görüşünü haklı çıkarırlar.
Sözü edilen durum hangi öğrenme yoluyla gerçekleşir?
A)Operant şartlanma B)Klasik koşullanma
C)Deneme-Yanılma D)Model alma
E)Motor öğrenme
CEVAPLAR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.