2 Aralık 2012 Pazar

8. Sınıf Türkçe Dersi 1. Dönem 3. Yazılı Soruları



2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
………………..ORTAOKULU
8. SINIF TÜRKÇE DERSİ 1. DÖNEM 3. YAZILI SORUSU
1.”sökmek”sözcüğü aşağıdaki cümlelerde kaç farklı anlamda kullanılmıştır?
Ektiği fidan tutmamış,söktü.
Saplandığı fikirden sökemedik onu.
Ördüğünü beğenmeyip, sökmüş.
Bu davranışın bana sökmez,dedi.
Arızayı bulabilmek için makineyi sökmeli.
A) 2           B) 3           C) 4          D) 5


2.”İş bilir komşuları ve bir dediğini iki etmeyen oğullarının yardımıyla her şeyi yoluna koyabileceğini düşünüyordu.”cümlesinde kaç deyim vardır?
A) 1          B) 2             C) 3         D) 4

3.”Sonra çocuksuçocuksugülerek bakmaya başlıyordu ona.”cümlesinde altı çizili ekin sözcüğe kattığı anlam aşağıdakilerden hangisidir?
A) benzetme B)küçültme C) pekiştirme D) beğenme

4.”Böyle yaklaşınca hayata,karşıtlıkları kolaylıkla fark edersiniz.Günlük yaşantı içersinde geveze bir insanın konuştuğu değil de,konuşamadığı nokta benim dikkatimi çeker.Çok cesur bir insanın,korkudan dizlerinin bağının çözüldüğü an dikkatimi çeker.Hep böyle kişiliğin içindeki karşıtları merak ederim.Her zaman bir “ama” vardır.O “ama”lar kişiliğinizde ve hayatımızda belirleyicidirler.”
     Diyen bir yazar için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A)     İyi bir gözlemcidir.
B)   Karşıtlıklardan yararlanır.
C)      İnsanı bir yönüyle değerlendirir.
D)      Yaşama yaklaşımı değişiktir. 
5.Aşağıdaki deyimlerden hangisi,ötekilerden değişik anlamdadır?
A)  diliyle sokmak               B) dil uzatmak
C)  dili uzun                D) dili çözülmek   

6.     Ben de acıktım arkadaş.(I) Canımı sıkma şimdi benim.(II) Senin de çok acıktığını biliyorum.(III)
Pişen balıktan sana da vereceğim.(IV)
    Yukarıdaki numaralandırılmış cümlelerin hangisinde öznellik söz konusudur?
A) I          B) II         C) III           D) IV

7.Aşağıdaki seçeneklerde hangi sözcük birden fazla yapım eki almıştır?
A) gözlem    B) gelenek    C) kaçaklar    D) savcının

8. I. Uzak bir iklimin ılık havasında;
   II. Güneş,yer,gök iç içe kaynaşır.
  III.Olgun meyvelerle kuşlar fısıldaşır.
  IV. Bahar manzarası dallar arasında.
Dörtlüğün hangi dizesinde tamlama yoktur?
A) I        B) II      C) III      D) IV

9.Hangi seçenekteki sözcükler anlam ilişkisi yönünden diğerlerinden farklıdır?
A) samimi-içten            B) fark-ayrım
C) tanıdık-dost             D) özgür-bağımsız




10.Aşağıdakilerden hangisinde ikinci cümle birincisinin açıklamasıdır?
A) Okuldan ayrılıyor,eve gidiyoruz.
B) Oda yarı aydınlık,herkes susmuştu.
C) Geri döndüm,evde kimse yoktu.
D) Banklara oturmuşlar,durmadan gülüyorlardı.

11.  Aşağıdaki cümlelerin hangisi biçimce olumlu,anlamca olumsuzdur?
A) Bu ortamda gel de ders çalış.
B) Böyle güzel film izlenmez mi?
C) Çocuklar oyuncaklarını paylaşamadılar.
D) Çocuk okulu sevmiyor değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.